Salgs- og leveransevilkår – EasyStone (Steinsentralen AS)

Innledning
Disse salgs- og leveransevilkårene gjelder for kjøp av benkeplater og tilhørende produkter fra EasyStone, en avdeling under Steinsentralen AS (org.nr. 928664112). Kunden aksepterer disse ved bestilling eller bekreftelse av tilbud.

Alle illustrasjonsbilder på nettsider, i markedsføring og tegninger er veiledende. Produksjonstegning etter oppmåling er bindende grunnlag. Variasjoner i mønster, farge og kantoppbygning kan forekomme.


1. Tilbud og pris

  • Tilbud er gyldige i 30 dager med mindre annet er angitt.

  • Endelig pris fastsettes etter oppmåling. Eventuelle avvik fra skisser/estimater kan medføre prisendring. Oppmåling overstyrer alltid tidligere estimater.

  • Prisendringer kan også følge av valutakurs eller leverandørendringer.

  • Oppgitte rabatter eller kampanjer gjelder kun i avtalt periode.


2. Bestilling og avbestilling

  • Ordren bekreftes skriftlig etter oppmåling og kundens godkjenning av produksjonstegning.

  • Lagerførte materialer kan avbestilles før produksjonsstart.

  • Spesialbestilte materialer kan ikke avbestilles uten gebyr. Minimumsgebyr kr 10.000,-.

  • Avbestilling etter produksjonsstart belastes fullt ut.


3. Betaling

  • Forskudd kan kreves ved bestilling. Restbeløp faktureres etter oppmåling eller i henhold til avtale.

  • Ordre kan settes i produksjon før betaling er registrert gitt skriftlig dialogsavtale.

  • Ved forsinket betaling påløper morarenter iht. lov.

  • Steinsentralen AS har salgspant i leveransen til full betaling er mottatt.


4. Levering og montering

  • Normal leveringstid er 3–8 virkedager fra produksjonsstart. Leveringsdato er veiledende.

  • Forsinkelser som skyldes råvare, transport eller force majeure gir ikke rett til kompensasjon.

  • Kunden må sikre fri adkomst og nødvendig bærehjelp der dette er påkrevd. Ved trang trapp, smale korridorer eller umulig innbæring, leveres platen på nærmeste tilgjengelige sted. Behov for kranbil kan forekomme og bekreftes av oppmåler.

  • Ved egen oppmåling er kunden fullt ansvarlig for riktighet av mål og adkomst.


5. Kundens ansvar før oppmåling og montering

  • Alle skrog skal være fastmontert og i vater (±2 mm).

  • Foringer og dekksider skal være montert, minst én dør hengt på.

  • Vegger må være ferdig avrettet før oppmåling. Vegg kan ikke endres etterpå.

  • Vask, koketopp og annet utstyr som krever hull må være tilgjengelig eller oppgitt med modellnavn og mål.

  • På monteringsdag må adkomst være ryddet og gulv dekket. Bærehjelp fra kundens side kreves ved tunge plater eller vanskelig adkomst.

  • Kjøkkenet og adkomst må være tilrettelagt iht. oppmålingsrapport. Mangler faktureres som tillegg eller kan medføre avbrutt montering.


6. Produkttoleranser

  • Naturstein, keramikk og kvartskompositt kan inneholde variasjoner i farge, åretegning, pigmentansamlinger, spetter og små porer. Dette er naturlig og ikke reklamasjonsgrunnlag.

  • Keramiske plater er ikke gjennomfarget; kant kan avvike fra toppflaten.

  • Høyglans keramikk kan få hairline-riper i produksjon eller ved bruk. Dette er normalt og ikke reklamasjonsgrunnlag.

  • Skjøter vil alltid være synlige. Mønsterforløp tilpasses etter beste evne, men kan ikke garanteres.

  • Tillatte toleranser:
    Skjøter i høyde: ±1 mm | Skjøter i bredde: ±2 mm | Overheng: ±3 mm | Utsparinger: ±2 mm | Tykkelse: ±1 mm | Bue i plate (lengde/bredde): ±2 mm per 1000 mm, målt på midtpunktet mot rett kant


7. Oppbevaring og bruk

  • Dersom plater leveres før montering, skal de oppbevares stående på stabilt underlag med støtte. Skader under kundens oppbevaring dekkes ikke.

  • Overflater skal rengjøres med milde midler. Sterke kjemikalier, voks eller fettbasert spray frarådes.

  • Silikonfuger har kortere levetid enn steinplaten og må forventes skiftet jevnlig. Smuss, krymping eller gulning i silikon er ikke reklamasjonsgrunnlag.

  • Bevegelse i bygg eller underlag kan gi små sprekker i fuger eller skjøter over tid. Dette er normalt og ikke reklamasjonsgrunnlag.


8. Reklamasjon og garanti

  • Reklamasjon meldes skriftlig innen 2 virkedager etter levering/montering, med bilder og beskrivelse.

  • Dersom mangel er vår, kan vi utbedre, omlevere eller gi prisavslag. Heving kun ved vesentlig mangel.

  • Garantien gjelder material-/produksjonsfeil ved normal bruk, men dekker ikke skader fra varme, slag, kjemikalier, feil vedlikehold, ustabilt underlag eller tredjeparts inngrep.

  • Kostnader kunden pådrar seg selv, herunder bruk av tredjeparts håndverkere, transport, egentid eller andre følgekostnader i forbindelse med reklamasjon, dekkes ikke av oss.

  • Maksimalt ansvar er begrenset til verdien av leveransen. Følge- eller indirekte tap dekkes ikke.


9. Force majeure
Steinsentralen AS fraskriver seg ansvar for forsinkelser eller hindringer som skyldes forhold utenfor vår kontroll, som streik, brann, råvaremangel, transportproblemer eller naturhendelser.


10. Angrerett
Angrerett gjelder ikke da produktene er spesialtilpasset etter mål.


Kontaktinformasjon
Steinsentralen AS – EasyStone
Org.nr: 928 664 112
www.easystone.no
info@easystone.no | tlf: 22 34 34 32

HVA KUNDENE VÅRE SIER OM OSS

Vi er stolte av vår produksjon og leveranser og om hva kundene sier om oss. Easystone har tusenvis av fornøyde kunder i landsdekkende Norge.

Kunde omtaler

Vi er stolte av vår produksjon og leveranser og om hva kundene sier om oss. Easystone har tusenvis av fornøyde kunder i landsdekkende Norge. Les gjerne mer om våre kunders erfaring med EasyStone.

Få Pristilbud
Priskalkulator
 Showroom
Få Pristilbud
Priskalkulator
 Showroom